tirsdag 21. januar 2014

FWSS på meg også

Som "alle" andre strikkere måtte jeg også strikke denne FWSS-lua. Det finnes mange oppskrifter på denne, men det er jo egentlig ganske enkelt å lage sin egen oppskrift også. Jeg la opp 110m på pinne nr 3,5 med Drops Alpaca, og den ble grei i størrelsen. Jeg brukte ca 40gram garn, så om jeg hadde ønsket den lengre hadde ikke det vært noe problem.  Jeg har brukt denne strikkingen som "har-ikke-noe-annet-å-strikke"-strikk, dermed har det tatt både votter og vinter for å få den ferdig (bokstavelig talt)
Alpaca er godt og varmt, samtidig som den ikke er for varm, og som navnet tilsier kan den fint brukes til alle årstider. Og siden vi aldri vet hvordan hverken sommer eller vinter blir er det kjekt å ha ei lue som kan brukes hele året :-)

Ønsker deg en fiiin tirsdag!!

Ingen kommentarer: