lørdag 25. januar 2014

Plissèjakke

I høst ønsket Du Store Alpakka flere strikkere, og jeg måtte bare sende en mail om at jeg kunne ta på meg et oppdrag eller fler. (som om jeg ikke har mer enn nok annet å holde på med ;-)) 
Jeg var heldig og fikk være med å bidra litt, og det er jeg glad for.
Dette er den ene jakken jeg strikket, og den blandt mye annet fint ble lansert på vare- og interiørmessa på Lillestrøm denne uka. Det er Sidsel J.Høivik som er designeren.
 Det skal sies at jeg holdt på å ga opp mange ganger underveis på jakken. Antall masker var virkelig MANGE nederst, og det ble noen omganger frem og tilbake før jeg kunne felle. Men jeg ble veldig fornøyd før jeg sendte fra meg jakken, og det var bra at den var for liten til meg. Hadde den passet ville jeg nok beholdt den selv ;-)
Her vises bilder før Sidsel har stylet den ferdig. Det var morsomt å bli kjent med for meg nye designere og deres særtrekk.

Og her er bildet fra Maskerader nr 24 som kom ut denne uka. Masse annet fint i dette heftet også om du ikke har lyst til å strikke akkurat denne jakken. Og fargevariasjonene kan være uendelige, bare fantasien setter nok en gang grenser. Jakken er strikket i dobbel tynn alpakka fra Du Store Alpakka på pinner nr 4, og det var et veldig godt garn å strikke med.
Ønsker deg en fiiiin helg videre :-)

Ingen kommentarer: